neljapäev, 28. november 2013

Visuaalne kommunikatsioon

Noniii käisin väikesel fotojahil, asukohtadeks valisin kesklinna ja vanalinna ümbruse.

Siit siis minu jäädvustused visuaalsest kommunikatsioonist koos kommentaaridega :


Vahva näide sellest kuidas Hollywood on jõudnud Eesti suveniiripoekesse :) See näitab seda, et globaliseerumine maailmas on täies hoos.
Ausalt öeldes ei saagi nüüd päris täpselt aru, millega siin tegemist on, kas need on imeliku kujuga pajakindad või nukud.
Kas meil on karta, et varsti on sellise temaatikaga asju suveniiripoodides rohkem?



Bastioni poe vaateakent vaadates hakkas mulle see südamega puu väga meeldima. See näitab, et need riided on loodusest inspireeritud ning loodussõbralikud. Leian, et tegu on väga armsa reklaamiga. "Armastame loodust!!!"



Näide tähelepanuühiskonnast ehk edevusel pole piire. Leidsin vihmavarjud mille käepidemed olid kaunistatud kristallidega või sädelevate skullidega. Sellisega oleks ju päris uhke vihmase ilmaga mööda tänavat kõndida :) Samuti võib siin välja tuua, et selle pildi puhul on tegemis ka tarbimisühiskonnaga.
Vabadus ennast väljendada.




Selle kleepsu ma leidsin vanalinnas jalutades ühe posti pealt. Täpset tõlget ma kahjuks sellele ei leidnud, aga see tähendab umbes midagi sellist: "Meie nimi on kõrgseisus". Mul seostub see kohe sellega, et venelased adresseerivad meile eestlastele nüüd, et "Meie valitseme siin" või midagi sarnast. Isiklikult pole venelaste vastu midagi, aga see sõnum lihtsalt  jätab sellise tunde. See muidugi on sõnumi tõlgendamise küsimus, kuidas keegi sellest aru saab/ei saa.



Kahe kultuuri kokkupõrge. Viimasel ajal on päris palju meedias kajastatud matrjoškade müümist eesti suveniiripoodides. On inimesi kes ei aktsepteeri vene nukkude müümist Eestis ning palju on esinenud lahkarvamusi antud valdkonnas. Leian, et targim lahendus oleks see, et vene sümboolika pandaks kuhugile eraldi riiulisse vastava märgistusega, mitte ei müüdaks koos eesti asjadega segamini nagu sellel pildil.


Näide:   




Pildil on vasakpoolses vaateaknas Eesti rahvusmustritega kampsunid ning parempoolses on Vene matrjoškad ning pildil olevad kaks soome prouat uudistavad pigem matrjoškasid kui kampsuneid.




Vaatepilt mis teeb meele kurvaks. Õudne, et selliseid asju üldse müüakse, vaesed karusloomad. Näitab tänapäeva ühiskonna pahupoolt. Raha eest ollakse isegi valmis tapma :(





Kaks pilti  Tallinna kerjajatest. Leian, et kerjajad on üks kõige võimsamaid väljundeid kommunikatsioonis. Need pildidki annavad juba tugeva emotsiooni. Sõnumeid on erinevaid mida need pildid võivad edastada. Esimene, selline üldisem sõnum on loomulikult see, et inimene on vaene ning ta palub raha hinge sees hoidmiseks. Teist sõnumit saaks seostada riigiga, mis ilmestab selle rikkusetaset elanike seas. Palju kodutuid näitab paratamatult seda, et tegemist ei ole väga rikka riigiga elanike elatustaseme poolest.



Lõpetuseks kohvireklaam, kui tahate stiilselt nautida siis jooge kohvi. :)
(PS. Üllataval kombel ei suutnudki tuvastada, millise kohvibrändi reklaamiga tegemist on)




Tegemist oli põneva ülesandega,kus ma sain ka esimest korda nö silmad lahti teha ning linna teise pilguga vaadata ning avastada asju mida tavaliselt ei märkagi.



Ketli :)












Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar